Toelichting op ontwerp marktanalysebesluit postsector
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) vindt dat PostNL regionale postvervoerders toegang moet geven tot zijn sorteer- en bezorgnetwerk dat bestaat uit aanleverpunten, sorteercentra en bezorgers.
Dit zorgt ervoor dat bedrijven die post versturen die de volgende dag moet worden bezorgd voldoende keuze hebben in welke postvervoerder hun post verzorgt. Door concurrentie op de postmarkt profiteren deze bedrijven van lagere prijzen met meer service en dienstverlening op maat.
Documenten
We doen ons best om documenten toegankelijk te maken.
Helaas lukt dat niet altijd.
Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden?
Stuur ons een email.
We nemen binnen een week contact met u op.
En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.
Meer in deze zaak
- 04-09-2018 Uitspraak CBb marktanalysebesluit 24-uurs partijenpost
- 27-07-2017 PostNL moet toegang blijven aanbieden voor 24-uurs partijenpost
- 27-07-2017 Meerdere postvervoerbedrijven kunnen 24-uurs partijenpost blijven aanbieden
- 06-04-2017 Consultatie toegangsvoorwaarden tot netwerk van PostNL
- 09-06-2016 Kleinere postvervoerders moeten toegang tot 24-uursmarkt houden
- 09-06-2016 Ontwerp marktanalysebesluit 24-uurs zakelijke post
- 06-07-2015 Consultatie verplichtingen marktanalyse postsector
- 19-12-2014 ACM wil PostNL verplichting opleggen om post van concurrenten te accepteren
- 19-12-2014 Ontwerp marktanalysebesluit postsector
- 19-12-2014 Onderzoeksrapport SEO: Keuzemogelijkheden en overstapgedrag zakelijk postvervoer