De Autoriteit Consument & Markt (ACM) vindt dat PostNL regionale postvervoerders toegang moet geven tot zijn sorteer- en bezorgnetwerk dat bestaat uit aanleverpunten, sorteercentra en bezorgers.
Dit zorgt ervoor dat bedrijven die post versturen die de volgende dag moet worden bezorgd voldoende keuze hebben in welke postvervoerder hun post verzorgt. Door concurrentie op de postmarkt profiteren deze bedrijven van lagere prijzen met meer service en dienstverlening op maat.
Meer in deze zaak
- 04-09-2018 Uitspraak CBb marktanalysebesluit 24-uurs partijenpost
- 27-07-2017 PostNL moet toegang blijven aanbieden voor 24-uurs partijenpost
- 27-07-2017 Meerdere postvervoerbedrijven kunnen 24-uurs partijenpost blijven aanbieden
- 06-04-2017 Consultatie toegangsvoorwaarden tot netwerk van PostNL
- 09-06-2016 Kleinere postvervoerders moeten toegang tot 24-uursmarkt houden
- 09-06-2016 Ontwerp marktanalysebesluit 24-uurs zakelijke post
- 06-07-2015 Consultatie verplichtingen marktanalyse postsector
- 19-12-2014 Onderzoeksrapport SEO: Keuzemogelijkheden en overstapgedrag zakelijk postvervoer
- 19-12-2014 ACM wil PostNL verplichting opleggen om post van concurrenten te accepteren
- 19-12-2014 Ontwerp marktanalysebesluit postsector