Afspraken tussen leveranciers en afnemers
Leveranciers en afnemers maken voortdurend afspraken over koop, verkoop en doorverkoop van producten en diensten. De ACM let erop of deze afspraken niet nadelig zijn voor de concurrentie en de consument. Dan zijn de afspraken verboden.
Wanneer kunnen afspraken met leveranciers of afnemers problemen opleveren? Bijvoorbeeld als u als afnemer gedwongen wordt een bepaalde minimumprijs voor producten of diensten te vragen aan uw klanten. U kunt mogelijke verboden afspraken snel beoordelen door hieronder de informatiekaart door te nemen. Twijfelt u daarna? Neem dan contact op met een juridisch adviseur.
Open de interactieve pdf over samenwerking tussen leveranciers en afnemers (pdf, 707Kb)
Lees de volledige leidraad 'samenwerking tussen leveranciers en afnemers'
Tips en meldingen
Houdt een bedrijf zich niet aan de regels? Heeft u als ondernemer bijvoorbeeld last van afspraken die de concurrentie verstoren? Meld het dan bij ons. Dat kan anoniem. Uw tip kan ons helpen een overtreding op te sporen.