In opdracht van de ACM heeft SAMR onderzoek gedaan onder consumenten naar hun gedrag op de telecommarkt.
Het onderzoek geeft inzicht in de drempels die consumenten tegenkomen als ze naar een andere telecomaanbieder overstappen. Daarnaast biedt het inzicht in de tevredenheid van consumenten met hun huidige telecomaanbieder, de prijsperceptie en informatiebehoefte bij oriëntatie op een nieuwe telecomaanbieder.
Dit onderzoek gebruikt de ACM onder andere in de marktanalyse Wholesale Fixed Access. In die analyse onderzoekt de ACM of en welke regulering nodig is om te zorgen voor voldoende concurrentie op de telecommarkten. Op 27 februari 2018 heeft de ACM een ontwerpbesluit van deze marktanalyse gepubliceerd.
Zie ook
- 14-12-2016 Rapportage consumentenonderzoek telecommarkt 2016
- 13-07-2017 Overstapgedrag vast internet en bundels
- 27-02-2018 ACM stelt voor vaste netwerken KPN én VodafoneZiggo te reguleren
- 27-02-2018 Rapportage consumentenonderzoek telecommarkt 2017
- 27-02-2018 Onderzoek afnemers van zakelijke netwerkdiensten
- 27-02-2018 Ontwerp marktanalysebesluit toegang tot vaste telecomnetwerken (Wholesale Fixed Access)