Onderzoek Blauw aanschaf- en overstapgedrag van consumenten voor vaste telefonie
In opdracht van ACM heeft Blauw onderzoek uitgevoerd onder consumenten naar hun aanschaf- en overstapgedrag voor vaste telefonie. Dit onderzoek gebruikt ACM in de marktanalyses.
Blauw concludeert dat vaste telefonie de minst doorslaggevende dienst is bij de keuze voor een aanbieder van een pakket aan telecomdiensten. Internet is daarbij het meest doorslaggevend.
Bij vaste telefonie is het aantal overstappers lager dan bij vast internet. Ongeveer één op de zes consumenten is afgelopen anderhalf jaar gewisseld van telecomaanbieder. Met name afnemers van ISDN hebben plannen om over te stappen.
Documenten
We doen ons best om documenten toegankelijk te maken.
Helaas lukt dat niet altijd.
Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden?
Stuur ons een email.
We nemen binnen een week contact met u op.
En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.
Meer in deze zaak
- 10-11-2014 Aanvullend onderzoek naar overstapgedrag van consumenten voor vast internet
- 10-11-2014 Vervolgonderzoek naar overstapgedrag van consumenten voor vast internet
- 18-06-2014 Onderzoek Dialogic naar de ontwikkeling marktaandelen telecommunicatiemarkten
- 18-06-2014 Onderzoek Dialogic onder zakelijke afnemers van telecomdiensten
- 18-06-2014 Onderzoek NERA business case ontbundelde toegang Fiber to the Home
- 18-10-2013 Uitnodiging aan marktpartijen voor een bijeenkomst over marktanalyses telecommunicatie op 4 november 2013