Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Aandachtspunten voor handhaving van prijstransparantie in de reisbranche

In de Agenda 2012-2013 van de Consumentenautoriteit zijn `ondoorzichtige prijzen in de reisbranche` als aandachtsgebied benoemd. Bij het boeken van vliegtickets en andere vakantieproducten, zoals de huur van huisjes of het boeken van reizen, blijkt namelijk dat deze diensten vaak niet af te nemen zijn voor de prijs waarmee wordt geadverteerd.

De Autoriteit Consument en Markt wil dat consumenten duidelijker geïnformeerd worden over de prijs van het standaardaanbod. Dit betekent dat tijdig duidelijk moet zijn wat er is inbegrepen in dit aanbod. En dat de weergave van de prijs volledig en transparant is. Daarnaast moeten zaken waar de consument aanvullend voor kan kiezen aan het begin van het boekingsproces duidelijk inzichtelijk worden gemaakt. Alsmede wat de kosten daarvan zijn.

De Autoriteit Consument en Markt wil een vijftal belangrijke punten voor prijstransparantie nogmaals onder de aandacht van de reisbranche brengen. De Autoriteit Consument en Markt roept aanbieders op de regels ter harte te nemen. Deze aandachtspunten hebben de focus bij handhaving, waar de Autoriteit Consument en Markt de komende periode actief mee aan de slag gaat.

 

Documenten

Zie ook