Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Sports24 gaat problemen oplossen

Onderstaande informatie is mogelijk verouderd. Vanaf 13 juni 2014 treden nieuwe consumentenregels in werking. Wilt u meer weten?

Consumentenregels vanaf 13 juni 2014


De eigenaar van de website Sports24.nl en gerelateerde websites als football24.nl, running24.nl en dartartikelen.com e.a., waarop sportartikelen worden verkocht, is door de Consumentenautoriteit aangesproken op problemen bij de verkoop en levering van zijn producten. De Consumentenautoriteit ontving via haar loket ConsuWijzer meldingen van consumenten, met name over het niet leveren van veelal reeds betaalde artikelen en het verstrekken van onjuiste informatie via de website. De eigenaar van Sports24 heeft de Consumentenautoriteit toegezegd de problemen op te lossen en de websites aan te passen. De Consumentenautoriteit zal controleren of het bedrijf zijn afspraken nakomt.

De eigenaar van Sports24 heeft de Consumentenautoriteit onder andere toegezegd:

  • bestellingen te zullen leveren binnen de met de consument overeengekomen termijn;
  • in geval van annulering consumenten binnen de wettelijke termijn van 30 dagen hun geld terug te betalen;
  • op alle websites te vermelden op welke manieren consumenten met het bedrijf in contact kunnen komen en hen ook daadwerkelijk te woord staan.

Bernadette van Buchem, directeur Consumentenautoriteit: "Doordat we het bedrijf na het ontstaan van problemen hebben aangesproken en Sports24 daar met deze toezegging adequaat op reageert, verwachten we dat de klachten snel worden opgelost en dat nieuwe problemen worden voorkomen. Deze aanpak is in lijn met onze Agenda 2012-2013, waarin wij hebben aangekondigd extra aandacht te besteden aan problemen met webwinkels."

Zie ook