Speerpunten 2013 Autoriteit Consument & Markt
Dit zijn de speerpunten van de Autoriteit Consument & Markt voor 2013. Deze speerpunten zijn gebaseerd op de marktvisie en de (concept) strategie van ACM.
Gezien het brede werkterrein en de begrensde capaciteit moet de Autoriteit Consument & Markt keuzes maken welke marktproblemen zij gaat aanpakken. De criteria die zij daarbij hanteert zijn: de schade die het probleem veroorzaakt voor de consument, het maatschappelijk belang dat in het geding is en of de toezichthouder in staat is effectief op te treden.
In 2013 zal de Autoriteit Consument & Markt zich onder meer richten op problemen bij belangrijke basisvoorzieningen voor consumenten, zoals energie en telecom, wonen en zorg.
Gezien het brede werkterrein en de begrensde capaciteit moet de Autoriteit Consument & Markt keuzes maken welke marktproblemen zij gaat aanpakken. De criteria die zij daarbij hanteert zijn: de schade die het probleem veroorzaakt voor de consument, het maatschappelijk belang dat in het geding is en of de toezichthouder in staat is effectief op te treden.
In 2013 zal de Autoriteit Consument & Markt zich onder meer richten op problemen bij belangrijke basisvoorzieningen voor consumenten, zoals energie en telecom, wonen en zorg.
Meer in deze zaak
- 20-09-2013 Strategie Autoriteit Consument & Markt
- 11-04-2013 Marktvisie Autoriteit Consument & Markt
- 11-04-2013 Speech Chris Fonteijn persconferentie over marktvisie, conceptstrategie en speerpunten
- 11-04-2013 Concept strategie Autoriteit Consument & Markt