Telecomaanbieders moeten zorgen dat hun aanbod van mobiele abonnementen transparant is. Deze uitgangspunten maken duidelijk hoe de ACM dit beoordeelt.
Bij het opstellen van deze uitgangspunten heeft de ACM rekening gehouden met sectorspecifieke omstandigheden. In de zomer van 2018 heeft de ACM het uitgangspuntendocument aan alle telecomaanbieders toegestuurd. Hiermee heeft de ACM een handreiking gedaan waarmee telecomaanbieders zelf structureel kunnen beoordelen of hun aanbiedingen voldoende transparant zijn.
De ACM vindt dat sprake is van transparante aanbiedingen als consumenten een geïnformeerde keuze kunnen maken om al dan niet in te gaan op een bepaalde aanbieding.
Zie ook
- 30-12-2019 Vier telecomaanbieders beboet voor onduidelijke websites
- 30-12-2019 Boete KPN voor oneerlijke handelspraktijken op websites
- 30-12-2019 Boete Tele2 voor oneerlijke handelspraktijken op website
- 30-12-2019 Boete T-Mobile voor oneerlijke handelspraktijken op websites
- 30-12-2019 Boete Vodafone voor oneerlijke handelspraktijken op website