Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Definitieve openbare versie van het boeterapport van het zogenoemde kortingenonderzoek

Boeterapport van toezichthoudende amtenaren van het college van de OPTA naar aanleiding van diverse onderzoeken naar de door KPN Telecom B.v. een 100% dochter van Koninklijke KPN N.V., gehanteerde tarieven en condities voor vaste (openbare) telefoondiensten en gereguleerde huurlijnen (hierna ook wel "gereguleerde diensten"genoemd) bij de top 3000 (groot)zakelijke klanten. Naar aanleiding van deze onderzoeken hebben de genoemde ambtenaren -kort gezegd- het volgende geconstateerd:



a. KPN heeft in een groot aantal gevallen (onrechtmatige) individuele, aanvullende kortingen verstrekt voor vaste telefoondiensten aan (groot)zakelijke klanten.



b. KPN heeft incidenteel (onrechtmatige) individuele, aanvullende kortingen verstrekt voor gereguleerde huurlijnen aan (groot)zakelijke klanten.



c. KPN heeft de kortingsregeling genaamd "BasicLine" voortgezet.

 

Documenten

Definitieve openbare versie van het boeterapport van het zogenoemde kortingenonderzoek (PDF - 25.82 MB)