Definitieve openbare versie van het boeterapport van het zogenoemde kortingenonderzoek
Boeterapport van toezichthoudende amtenaren van het college van de OPTA naar aanleiding van diverse onderzoeken naar de door KPN Telecom B.v. een 100% dochter van Koninklijke KPN N.V., gehanteerde tarieven en condities voor vaste (openbare) telefoondiensten en gereguleerde huurlijnen (hierna ook wel "gereguleerde diensten"genoemd) bij de top 3000 (groot)zakelijke klanten. Naar aanleiding van deze onderzoeken hebben de genoemde ambtenaren -kort gezegd- het volgende geconstateerd:
a. KPN heeft in een groot aantal gevallen (onrechtmatige) individuele, aanvullende kortingen verstrekt voor vaste telefoondiensten aan (groot)zakelijke klanten.
b. KPN heeft incidenteel (onrechtmatige) individuele, aanvullende kortingen verstrekt voor gereguleerde huurlijnen aan (groot)zakelijke klanten.
c. KPN heeft de kortingsregeling genaamd "BasicLine" voortgezet.
Meer in deze zaak
- 28-11-2005 Brief KPN n.a.v. kortingenonderzoek
- 28-11-2005 Boeterapport Kortingenonderzoek
- 28-11-2005 Boetebesluit Kortingenonderzoek
- 19-10-2004 Reactie OPTA op persbericht KPN over kortingen
Zie ook
- 28-11-2005 Boeterapport Kortingenonderzoek
- 28-11-2005 Boetebesluit Kortingenonderzoek
- 28-11-2005 Brief KPN n.a.v. kortingenonderzoek