Consumentenonderzoek telecommarkt 2018
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) laat jaarlijks een onderzoek doen onder consumenten naar hun gedrag op de telecommarkt. Hieruit is onder meer het volgende gebleken:
- de helft van de consumenten is de afgelopen drie jaar overgestapt van mobiele telefoonaanbieder of contract;
- de besparing maandelijkse kosten en het einde van het contract zijn de meest genoemde aanleidingen om in actie te komen.
- de verwachte tijdsinvestering om besparing bij nieuw abonnement uit te zoeken is stabiel;
- inzicht in maandelijkse kosten is de meest gebruikte én nodige informatie bij het maken van een keuze voor een nieuw abonnement.
Voor meer resultaten kunt u onderstaande rapportage raadplegen.
Documenten
We doen ons best om documenten toegankelijk te maken.
Helaas lukt dat niet altijd.
Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden?
Stuur ons een email.
We nemen binnen een week contact met u op.
En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.
Zie ook
- 11-11-2019 Consumentenonderzoek telecommarkt 2019