Besluit over de tarieven en voorwaarden van Schiphol voor 2022-2024
De ACM heeft de klachten afgewezen over de verhoogde tarieven voor luchtvaartmaatschappijen die Schiphol voor de komende drie jaar heeft vastgesteld. De ACM kreeg klachten van tien maatschappijen en drie brancheorganisaties, die vooral bezwaarlijk vonden hoe Schiphol de coronaverliezen heeft verrekend. Volgens de ACM zijn de tariefstijgingen niet onredelijk en heeft Schiphol de tarieven conform de wet vastgesteld.
Naast de hoogte van de tarieven hadden de klachten betrekking op zeven andere onderwerpen. Ook de andere klachten acht de ACM niet gegrond, op één na: er zijn twee initiatieven waarover Schiphol meer informatie had moeten aanleveren bij de consultatie van het vijfjarig investeringsprogramma. De ACM gaat ervan uit dat Schiphol deze informatie zo snel mogelijk aanlevert en verbindt hier verder geen gevolgen aan.
Documenten
Zie ook
- 15-02-2024 Besluit over opschorting tarieven Schiphol per 1 april 2024
- 21-04-2023 Besluit over de aangepaste tarieven en voorwaarden van Schiphol per 1 april 2023
- 21-04-2023 ACM wijst klachten over aangepaste tarieven Schiphol af
- 23-01-2023 Besluit over opschorting tarieven Schiphol per 1 april 2023
- 21-04-2022 ACM wijst bezwaren af over verrekenen coronaverliezen in tarieven Schiphol
- 21-01-2022 Besluit over opschorting tarieven Schiphol per 1 april 2022