Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Besluit over de tarieven en voorwaarden van Schiphol voor 2022-2024

De ACM heeft de klachten afgewezen over de verhoogde tarieven voor luchtvaartmaatschappijen die Schiphol voor de komende drie jaar heeft vastgesteld. De ACM kreeg klachten van tien maatschappijen en drie brancheorganisaties, die vooral bezwaarlijk vonden hoe Schiphol de coronaverliezen heeft verrekend. Volgens de ACM zijn de tariefstijgingen niet onredelijk en heeft Schiphol de tarieven conform de wet vastgesteld.

Naast de hoogte van de tarieven hadden de klachten betrekking op zeven andere onderwerpen. Ook de andere klachten acht de ACM niet gegrond, op één na: er zijn twee initiatieven waarover Schiphol meer informatie had moeten aanleveren bij de consultatie van het vijfjarig investeringsprogramma. De ACM gaat ervan uit dat Schiphol deze informatie zo snel mogelijk aanlevert en verbindt hier verder geen gevolgen aan.


Documenten

We doen ons best om documenten toegankelijk te maken. Helaas lukt dat niet altijd. Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden? Stuur ons een email. We nemen binnen een week contact met u op. En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.

Zie ook