Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Besluit op klachten easyJet over tarieven en voorwaarden Schiphol 2018

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft naar aanleiding van klachten van easyJet beoordeeld of Royal  Schiphol Group N.V. bij het vaststellen van de tarieven en voorwaarden voor de luchthaven Schiphol per 1 april 2018 heeft voldaan aan de regels.

Vaststelling tarieven en voorwaarden

Op 31 oktober 2017 heeft Schiphol de tarieven en voorwaarden vastgesteld die in werking zijn getreden per 1 april 2018. Gebruikers van de luchthaven, waaronder luchtvaartmaatschappijen, hebben de mogelijkheid om over deze tarieven en voorwaarden klachten in te dienen bij de ACM.

Klachten van easyJet

easyJet klaagt in haar aanvraag over de door Schiphol gehanteerde consultatieprocedure, de efficiëntiedoelen die Schiphol heeft gesteld, over discriminatie tussen gebruikers van de luchthaven en over mededingingsrisico’s.

De ACM heeft de aanvraag van easyJet beoordeeld en komt tot de conclusie dat de klachten van easyJet ongegrond zijn.

 

Documenten

Meer in deze zaak