Wanneer kan ik mijn abonnement voor telefonie, internet of televisie opzeggen?
Hoe lang u aan uw zakelijk telecomabonnement vast zit, hangt van uw contract af. Vaak is dat 1 of 2 jaar. Tijdens de looptijd van het abonnement kunt u niet zomaar van het abonnement af. Maar sommige abonnementen kunt u altijd opzeggen. Lees daarom uw contract goed door. Dan weet u wat voor u geldt.
Wilt u uw abonnement stoppen? En zit u er nog aan vast? Bespreek dit met uw aanbieder. De aanbieder heeft dit in de algemene voorwaarden geregeld. De aanbieder mag u een opzegboete vragen.
Eén maand opzegtermijn
Is de vaste looptijd van uw abonnement voorbij? Na afloop van deze vaste periode loopt uw abonnement automatisch door, zonder einddatum. U kunt dan het abonnement opzeggen wanneer u wilt. U heeft een opzegtermijn van maximaal 1 maand. Die maand start op de dag dat u uw abonnement opzegt.
Zegt u uw abonnement niet op? Dan blijft uw abonnement doorlopen totdat u het opzegt.
Let op: deze regels gelden alleen voor uw zakelijke abonnement voor telefonie, internet of televisie.
Ik heb mijn abonnement verlengd of gewijzigd
Heeft u tussentijds uw abonnement veranderd bij uw aanbieder? Heeft u bijvoorbeeld akkoord gegeven voor sneller internet? Of heeft u zelf uw oude abonnement verlengd? Dan sluit u een nieuw abonnement af. De vaste periode van bijvoorbeeld 1 of 2 jaar begint opnieuw. In deze periode kunt u niet zomaar van het abonnement af. Is de periode van 1 of 2 jaar voorbij? Dan heeft u weer een maand opzegtermijn.
Heeft u een klacht over de opzegging?
Bespreek uw klacht eerst met uw aanbieder. Probeer samen een oplossing te vinden. Komt u er samen niet uit? Schakel dan juridische hulp in. Bijvoorbeeld van een advocaat, bedrijfsjurist of rechtsbijstandsverzekering. Bent u lid van een brancheorganisatie? U kunt daar soms ook terecht voor juridisch advies.
Daarnaast is het belangrijk dat u uw klacht bij ons meldt. Wij gebruiken uw informatie om te zien of er problemen zijn in de telecommarkt.