Kruimelpad

Contact

Een klacht over de ACM

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) probeert zo zorgvuldig mogelijk te werk te gaan. Voelt u zich niet juist behandeld? Dan kunt u een klacht indienen.

Oplossing zoeken

Zodra wij uw klacht ontvangen, onderzoeken we wat er precies aan de hand is. We kijken eerst samen met u of we een oplossing kunnen vinden. Daarvoor gaan wij met u in gesprek. Komen we er op die manier niet uit, dan nemen we de klacht in behandeling.

Besluit

We behandelen klachten volgens de Klachtenregeling ACM. Dit is gebaseerd op de Algemene wet bestuursrecht, die aangeeft hoe we met uw klacht moeten omgaan. Onze onafhankelijke klachtenfunctionaris buigt zich erover en geeft advies aan het bestuur van ACM. Die beslist uiteindelijk over de uitkomst.

Hoe dient u een klacht in over de ACM?

U kunt uw klacht over de ACM online indienen. Vergeet niet uw e-mailadres in te vullen. U ontvangt dan automatisch een kopie van uw klacht via de e-mail.

Klachtenformulier ACM 

Andere klachten

Heeft u een klacht over de werkwijze van een andere organisatie? Gebruik dan het Tip ons formulier.

Hoe behandelt ACM uw klacht?

ACM gaat vertrouwelijk met uw klacht om. U krijgt een bevestiging van de ontvangst van uw klacht. Degene over wie u klaagt, krijgt een kopie van uw klacht. U en degene over wie u klaagt kunnen beiden mondeling toelichting geven. Deze toelichtingen komen in een verslag. De klachtenfunctionaris geeft advies aan het bestuur van ACM over de afhandeling van de klacht. Het bestuur laat u in een brief weten hoe de klacht afgehandeld wordt. Dit gebeurt normaal gesproken binnen tien weken. Soms kan het vier weken langer duren.

Wat kunt u doen als u het niet eens bent met de beslissing van het bestuur van ACM?

Dan kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman.

 
 

Let op: u kunt hier commentaar geven op deze pagina. Heeft u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.