Checklist aanvraag informatienummers
Voor de aanvraag van een informatienummer heeft u een paar dingen nodig. Dat is afhankelijk van voor wie u de aanvraag indient.
Voor uw eigen bedrijf of instelling aanvragen
- Het KvK- en vestigingsnummer
- Heeft uw bedrijf al een informatienummer in gebruik? Dan moet u dit aan de ACM bewijzen met een van de volgende documenten:
- een kopie van het contract met uw telecomaanbieder waarop het nummer staat
- een kopie van een recente factuur waarop het nummer staat
- screenshot van een openbare aanprijzing (website of reclame-uiting) waarop of waarin het nummer staat
- Uw eHerkenning-inloggegevens voor een digitale ondertekening. Heeft u nog geen eHerkenning? Houd dan het getekende volmachtformulier bij de hand. Of regel eerst een volmacht.
Voor uw klant aanvragen
- Het KvK- en vestigingsnummer
- Heeft uw klant al een informatienummer in gebruik? Dan moet u dit aan de ACM bewijzen met een van de volgende documenten:
- een kopie van het contract van uw klant met zijn telecomaanbieder waarop het nummer staat
- een kopie van een recente factuur waarop het nummer staat
- screenshot van een openbare aanprijzing (website, reclame-uiting etc.) waarop of waarin het nummer staat
- De eHerkenning-inloggegevens voor een digitale ondertekening. Heeft uw klant nog geen eHerkenning? Houd dan het getekende volmachtformulier bij de hand. Of regel eerst een volmacht.
Voor uzelf als particulier aanvragen
- Een kopie van uw geldige identiteitsbewijs (inclusief BSN). De ACM heeft uw pasfoto niet nodig voor de beoordeling van uw aanvraag.
- Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP). Dit uittreksel mag maximaal 1 jaar oud zijn.
De ACM heeft deze documenten nodig om uw identiteit en adres te kunnen controleren. Na controle worden de documenten vernietigd. Wij gaan zorgvuldig om met uw persoonsgegevens.