Kruimelpad

Spam melden bij ACM

Heeft u spam ontvangen? Hier kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Consument & Markt

Heeft u spam ontvangen? Hier kunt u een klacht indienen bij de Autoriteit Consument & Markt

Spam versturen is verboden in Nederland

Ontvangt u spam? En heeft u daar last van? Op deze website kunt u uw klacht over spam doorgeven aan de Autoriteit Consument en Markt (ACM).

Wat doet de ACM met mijn klacht?

De ACM houdt toezicht op het spamverbod en beschermt consumenten tegen oneerlijke handelspraktijken. Bijvoorbeeld door verzenders van spamberichten aan te pakken die misleidende reclame of valse advertenties verspreiden. Wat de ACM doet, hangt af van de ernst van de klachten en de hoeveelheid klachten. De ACM kan niet iedere klacht individueel oppakken. In het belang van eventueel onderzoek kan de ACM geen uitspraken doen over op te starten of lopende onderzoeken.

In het formulier vragen wij u om persoonsgegevens in te vullen. De informatie die u geeft is belangrijk voor de uitvoering van onze toezichts- en handhavingstaken. Om te bepalen of een bedrijf zich aan de regels houdt is vaak nader onderzoek nodig. Het kan voorkomen dat wij u bellen met de vraag of u nog extra informatie hebt. Wilt u meer weten over wat wij met uw persoonsgegevens doen? Bekijk dan het privacy-statement op de website van de ACM.

Spam uit het buitenland

Ontvangt u spam uit het buitenland? Dan kan de ACM de verzender niet aanpakken. Maar wij kunnen de zaak wel overdragen aan een buitenlandse autoriteit.