Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Vijf uitgangspunten voor reclame gericht op kinderen

Vertegenwoordigers van nationale consumentenautoriteiten, zoals de ACM, en privacy-autoriteiten hebben, samen vijf uitgangspunten geformuleerd voor eerlijke reclame gericht op kinderen. Zij vinden dat bedrijven bij het vormgeven van hun reclame- en marketingtechnieken gericht op kinderen of die gezien kunnen worden door kinderen, zich aan deze uitgangspunten moeten houden. In het document worden ook situaties beschreven waarin kinderen extra kwetsbaar zijn en hoe bedrijven daarmee rekening kunnen houden. 


Documenten

We doen ons best om documenten toegankelijk te maken. Helaas lukt dat niet altijd. Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden? Stuur ons een email. We nemen binnen een week contact met u op. En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.

Zie ook