CBb eens met oordeel ACM in zaak van easyJet over tarieven Schiphol
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) is het eens met het oordeel van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) over de klachten van easyJet tegen de tarieven en voorwaarden die Schiphol hanteert sinds 1 april 2019.
easyJet had de ACM verzocht om vast te stellen dat de tarieven en voorwaarden in strijd waren met de regels van de wet Luchtvaart. ACM wees dat verzoek af, en tegen dat oordeel ging easyJet bij het CBb in beroep.
De ACM vindt dat Schiphol de gebruikers voldoende heeft betrokken bij de vaststelling van de tarieven en voorwaarden en het investeringsprogramma. Het CBb bevestigt dat oordeel.
Het CBb is het ook eens met de ACM dat de tarieven voor het landen en starten met een vliegtuig (LTO-tarief) en voor de afhandeling van passagiers (PSC-tarief) niet onredelijk en discriminatoir zijn, anders dan easyJet aanvoerde.
Deze uitspraak is definitief, het CBb is de eindrechter in deze zaak