Kruimelpad

Gedragsdeskundige bij de ACM: Menselijk gedrag beter begrijpen om markten goed te laten werken

Wat is de meest effectieve manier om consumenten te helpen keuzes te maken? Welke interventie past het best bij het tegengaan van misleiding? Is een sanctie dé manier om webwinkels aan te zetten tot het geven van eerlijke prijsinformatie? En hoe schatten we de risico’s op overtredingen door bedrijf X in?

Interessante vraagstukken die de inbreng vragen van experts in het gedrag van mensen en bedrijven. Als gedragsdeskundige bij de ACM werk je mee aan het goed en eerlijk functioneren van markten. Je past inzichten uit de gedragswetenschap toe in het toezichtswerk van de ACM en komt tot de meest effectieve interventies om consumenten te helpen de juiste keuzes te maken en bedrijven te stimuleren zich aan de regels te houden. Samen met je collega’s - afhankelijk van de case zijn dat economen, juristen, dataspecialisten, markt- en technische experts - kom je tot concrete oplossingen voor de meest uiteenlopende vraagstukken.