Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Geschilbeslechting luchtvaart aanvragen

Geschilbeslechting luchtvaart aanvragen

Op de luchtvaartmarkt gelden wettelijke regels, zoals de Wet luchtvaart. Vertegenwoordigt u een luchtvaartmaatschappij en vindt u dat luchthaven Schiphol zich niet aan de regels houdt? Dan kunt u de ACM vragen om geschilbeslechting.

Bent u consument? Lees dan op ACM ConsuWijzer wat u kunt doen als u een klacht heeft over een vliegreis.

Wanneer kunt u de ACM om geschilbeslechting vragen?

Er zijn verschillende procedures voor geschilbeslechting in de Wet luchtvaart. U kunt alleen van deze procedures gebruik maken als u een luchtvaartmaatschappij vertegenwoordigt. U kunt ons in de volgende situaties vragen onderzoek te doen en een beslissing te nemen als het gaat om Schiphol.

  • U vindt dat de luchthaven voor haar luchtvaartactiviteiten discriminerende tarieven in rekening brengt of discriminerende voorwaarden hanteert.
  • U vindt dat de luchthaven voor haar luchtvaartactiviteiten onredelijke tarieven in rekening brengt of onredelijke voorwaarden hanteert.
  • U vindt dat de luchthaven u onvoldoende of niet op tijd heeft geïnformeerd of geraadpleegd over haar voorstellen en besluiten over tarieven en voorwaarden voor haar luchtvaartactiviteiten.
  • U vindt dat de luchthaven u ten onrechte de toegang tot een dienst op maat weigert.
  • U vindt dat de tarieven van de luchthaven voor haar luchtvaartactiviteiten hoger zijn dan de kosten die de luchthaven in rekening mag brengen.
  • U neemt deel aan een projectgroep voor een investeringsproject en u vindt dat de luchthaven de procedure voor investeringsprojecten niet goed volgt.

Hoe vraagt u geschilbeslechting aan?

Gebruik het formulier "Geschilbeslechting Luchtvaart" onderaan deze pagina. En stuur dat ingevulde formulier samen met eventuele bijlagen naar ons per e-mail naar acm-post [at] acm [punt] nl (acm-post@acm.n)%20acm-post [at] acm [punt] nl (l). Vermeld hierbij dat het is gericht aan de geschilcoördinator directie TVP.

Per post kan ook. Het postadres is:
Autoriteit Consument & Markt
T.a.v. geschilcoördinator directie TVP
Muzenstraat 41
2511 WB Den Haag

Per fax kan ook: het faxnummer is 070 - 7 222 355.