Verkoop aan consumenten
Wij houden toezicht op eerlijke verkoop van producten of diensten aan consumenten. Hoe doet u het goed? Bekijk de belangrijkste regels.
Consumenten informeren
Verplichte informatie vóór en na de koop, zoals het vermelden van prijzen, kenmerken en bedrijfsgegevens.
Reclame en verleiden
Iets gratis noemen, telemarketing, spam voorkomen, online beïnvloeden (cookies, reviews en meer), keurmerken en certificaat prijsvergelijker.
De koop sluiten
Betaalmogelijkheden aanbieden, algemene voorwaarden aanbieden en schriftelijk bevestigen.
Leveren en bezorgen
Maak vóór de koop duidelijk wanneer en hoe u producten levert aan consumenten. En doe wat u belooft.
Klantenservice
Bedenktijd, ruilen en retourneren, garantie, annuleren en opzeggen.
Wetten en regels
Oneerlijke handelspraktijken, geoblocking van EU-klanten, verkoop van pakketreis of gekoppeld reisarrangement, overzicht wetten en regels.
Checklist online verkoop
De belangrijkste regels voor online verkopers van producten of diensten aan consumenten.
Voor consumenten
De ACM heeft voor consumenten een speciale website: ACM ConsuWijzer.
Publicaties over consumentenbescherming
Besluiten, zienswijzen, consultaties, correspondentie en onderzoeken.
Overzicht wetten en regels
Overzicht van de wetten en regels op het gebied van consumentenrecht.