Telefoonnummers opzeggen
Heeft u telefoonnummers of netwerkcodes van de ACM toegekend gekregen, en wilt u die opzeggen? Hieronder leest u hoe u dat regelt.
Wilt u nummers of codes overdragen aan een ander? Ook dat regelt u met de ACM.
Voordat u uw opzegging aan de ACM doorgeeft
Zorg dat uw telecomaanbieder het nummer of de code buiten dienst heeft gesteld
Bij een 088-bedrijfsnummerblok moet u hier een schriftelijk bewijs van hebben.
U moet kunnen bewijzen dat u mag tekenen voor de opzegging
- Werkt u bij een bedrijf of instelling? Gebruik dan eHerkenning. Heeft u geen eHerkenning? En mag u volgens het handelsregister van de Kamer van Koophandel niet tekenen voor uw organisatie? Gebruik dan het volmachtformulier. Dit formulier mag maximaal 1 maand oud zijn.
- Bent u particulier? Stuur dan in elk geval mee:
- een kopie van een geldig identiteitsbewijs (inclusief BSN). De ACM heeft uw pasfoto niet nodig voor de beoordeling van de opzegging.
en
- een kopie van uw uittreksel uit het bevolkingsregister. Dit uittreksel mag maximaal 1 jaar oud zijn.
De ACM heeft deze documenten nodig om uw identiteit en adres te kunnen verifiëren. Na verificatie worden de documenten vernietigd.
Hoe zegt u een telefoonnummer of netwerkcode op bij de ACM?
U heeft 8 uur de tijd om het opzeggingsformulier in te vullen. Houd tijdens het invullen het scherm open. Het ingevulde formulier kunt u als pdf downloaden, ondertekenen en weer uploaden. Lees hier wat de ACM doet met uw persoonsgegevens.
Gaat het om een 088-bedrijfsnummerblok? Stuur dan de schriftelijke opzegging van uw telecomaanbieder mee met het ACM-opzegformulier. Wij moeten opzeggingen binnen 8 weken verwerken.
Heeft u het nummer al opgezegd bij de ACM en ontvangt u toch een factuur?
Heeft de ACM uw nummer ná 1 januari ingetrokken? Dan moet u voor het hele kalenderjaar betalen. De ACM heeft voor een compleet aangeleverd intrekkingsverzoek maximaal 8 weken om een besluit te nemen. De datum waarop de ACM op uw aanvraag heeft beslist bepaalt of u een factuur krijgt voor het nieuwe jaar.