Geschilbeslechting energie aanvragen
Bent u afnemer van energie en vindt u dat een netbeheerder zich niet houdt aan de wettelijke regels? Leg uw klacht eerst schriftelijk voor aan de netbeheerder. Komt u er samen niet uit? De ACM kan bemiddelen en bepalen wat de juiste uitleg is van de Elektriciteitswet of de Gaswet. Dat heet geschilbeslechting.
Bent u consument? Kijk dan op ConsuWijzer wat u kunt doen bij klachten.
Autoriteit Consument & Markt
T.a.v. de coördinator geschilbeslechting energie
Postbus 16326
2500 BH Den Haag
Wij besluiten op uw aanvraag binnen 2 maanden na ontvangst. Hebben wij meer informatie nodig? Dan kunnen we deze termijn met 2 maanden verlengen. Kost het ons meer tijd? Dan overleggen we met u over verdere verlenging.
Bent u consument? Kijk dan op ConsuWijzer wat u kunt doen bij klachten.
Geschilbeslechting aanvragen bij de ACM
Wilt u uw probleem met een netbeheerder aan ons voorleggen? Gebruik het aanvraagformulier geschilbeslechting energie. Stuur het ingevuld naar ons op, met alle stukken erbij. Ook de brief aan de netbeheerder waarin u hem het probleem heeft voorgelegd. En de reactie van de netbeheerder op uw klacht. Ons adres is:Autoriteit Consument & Markt
T.a.v. de coördinator geschilbeslechting energie
Postbus 16326
2500 BH Den Haag
Wat doet de ACM met uw aanvraag voor geschilbeslechting?
U krijgt een ontvangstbevestiging van de aanvraag. Wij sturen de aanvraag tegelijkertijd door naar de netbeheerder. Wij geven de netbeheerder gelegenheid om schriftelijk te reageren. Daarna kunnen u en de netbeheerder op een hoorzitting mondeling een zienswijze geven.Wij besluiten op uw aanvraag binnen 2 maanden na ontvangst. Hebben wij meer informatie nodig? Dan kunnen we deze termijn met 2 maanden verlengen. Kost het ons meer tijd? Dan overleggen we met u over verdere verlenging.