Autoriteit Consument & Markt
De ACM laat markten goed werken voor mensen en bedrijven. Nu en in de toekomst.
Informatie voor bedrijven
Nieuws
Blog Martijn Snoep: Grote bedrijven, grote risico’s
Grote bedrijven kunnen veel waarde bieden op het gebied van innovatie, werkgelegenheid, investeringen, carrièremogelijkheden en belastinginkomsten. Maar ze kunnen ook veel macht bezitten. Bedrijfsmacht brengt grote risico’s met zich mee voor de samenleving. Deze risico’s moeten goed worden aangepakt...
ACM: duurzaamheidsinitiatief Thuiswinkel past binnen concurrentieregels
De ACM heeft geen bezwaar tegen de lancering van een nieuwe sectorbrede duurzaamheidsstandaard van de vereniging voor e-commerce sector Thuiswinkel.
Supermarktketen Albert Heijn verwijdert onjuiste duurzaamheidsclaims na actie ACM
Albert Heijn verwijdert onduidelijke en onjuiste duurzaamheidsclaims uit zijn winkels. Dit gebeurt nadat de ACM het bedrijf hierop heeft aangesproken.
Vastgoedplatform ROZ schrapt automatische inflatiecorrectie uit modelcontracten
De vereniging Raad voor Onroerende Zaken (ROZ) heeft na gesprekken met de ACM de modelcontracten voor de huur en verhuur van kantoor- en winkelruimtes aangepast. Met die aanpassing zijn concurrentierisico’s weggenomen.
Over de ACM
De Autoriteit Consument & Markt
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is een onafhankelijke toezichthouder die zich sterk maakt voor goed werkende markten voor mensen en bedrijven, nu en in de toekomst.
ACM Agenda 2024
Op de ACM Agenda van 2024 staan de onderwerpen: digitale economie, energietransitie en verduurzaming.