5 resultaten gevonden
-
ACM dwingt webshop te stoppen met inzet van neplikes en nepvolgers
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) dwingt webwinkel Bicep Papa B.V. te stoppen met het gebruik van neplikes en nepvolgers bij de promotie van zijn producten via sociale media.
Publicatie Nieuwsbericht -
Influencers stoppen met neplikes en nepvolgers na waarschuwing ACM
Bedrijven en influencers die producten en diensten aanbieden of aanprijzen, mogen daarbij geen neplikes of nepvolgers gebruiken. Dat is misleiding. De ACM pakt dat aan.
Publicatie Nieuwsbericht -
Consument beter beschermd tegen online misleiding
De ACM heeft in haar leidraad ‘Bescherming van de online consument’ de grenzen vastgesteld waar verleiding overgaat in misleiding. Dit draagt bij aan een betere bescherming van de consument.
Publicatie Nieuwsbericht -
Regels over het plaatsen van reviews en aanbevelingen
Consumenten bekijken vaak reviews voordat ze iets kopen. Het geeft ze aanvullende informatie. Over bijvoorbeeld de kwaliteit of betrouwbaarheid van het bedrijf of het product. Heeft het goede reviews? Dan kopen consumenten er waarschijnlijk eerder iets van. Het is daarom belangrijk dat consumenten reviews kunnen vertrouwen. U mag consumenten door reviews niet misleiden iets te kopen.
Eenvoudige pagina -
Regels over het gebruik van influencers
Als een influencer een vorm van vergoeding ontvangt voor een aanbeveling is sprake van reclame. Het moet duidelijk zijn voor consumenten wanneer de influencer reclame maakt. Anders worden consumenten misleid. Misleiding is verboden volgens de consumentenregels. Zowel de influencer als het bedrijf dat een influencer inschakelt moeten zich aan die regels houden.
Eenvoudige pagina