43 resultaten gevonden
-
Consument centraal in beoordeling fusies en samenwerkingen in ziekenhuiszorg
ACM heeft een leidraad gepubliceerd voor ziekenhuizen en andere zorgorganisaties die willen fuseren of samenwerken.
Publicatie Nieuwsbericht -
Beoordeling fusies en samenwerkingen ziekenhuiszorg
ACM heeft een leidraad gepubliceerd waarin zij duidelijkheid geeft over de toepassing van de Mededingingswet in de ziekenhuiszorg.
Publicatie Regelgeving -
Informatiekaart ACM geeft overzicht beoordeling fuseren of samenwerken in ziekenhuiszorg
De Autoriteit Consument & Markt heeft een informatiekaart gemaakt over de beoordeling van fusies en samenwerkingen van ziekenhuizen.
Publicatie Brochure en uitgave -
Consumenten zoeken zekerheid bij keuze zorgverzekering
Consumenten zoeken zekerheid bij de keuze van hun zorgverzekering. Dat blijkt uit de Zorgmonitor 2017.
Publicatie Nieuwsbericht -
Collectief weigeren van zorgcontracten eerste lijn legt rekening bij de patiënt
De ACM wijst zorgaanbieders in de eerste lijn op verbod collectieve boycot van zorgcontracten.
Publicatie Nieuwsbericht -
Consultatie: echte keuze op de polismarkt?
De NZa en de ACM hebben samen het polisaanbod en consumentenkeuzes onder de loep genomen. Shoppen loont en vergelijken moet makkelijker worden.
Publicatie Onderzoek -
Leidraad openbaar maken ziekenhuistarieven
Zorgverzekeraars mogen ziekenhuistarieven die onder de grens van het maximale eigen risico liggen openbaar maken.
Publicatie Zienswijze en consultatie -
EDG mag Excent overnemen (concentratiebesluit)
EDG Nederland Holding B.V. mag Excent Holding B.V. overnemen. Dat heeft de ACM op 3 september 2018 besloten.
Publicatie Besluit -
Zorgmonitor 2017: premiestijging zorgverzekering leidt niet tot meer overstappers
De zorgmonitor is een onderzoek onder consumenten over hun motieven om hun zorgverzekering te kiezen.
Publicatie Onderzoek -
Zorgmonitor 2016: premie en dekking redenen voor overstap zorgverzekering
De belangrijkste reden om over te stappen blijft een lagere premie, maar zorgdekking wordt steeds belangrijker voor consumenten.
Publicatie Onderzoek