Zoek in publicaties
- Hele website
- Publicaties
123 resultaten gevonden
-
ACM opent informatielijn voor hulpverleners over consumentenrecht
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) opent een informatielijn voor hulpverleners die consumenten helpen bij hun consumentenproblemen. Minder zelfredzame consumenten zoeken vaak hulp bij instanties die laagdrempelig en toegankelijk zijn. Door speciaal … -
Besluit op bezwaar boetes overtreding spamverbod en oneerlijke handelspraktijken
In het gepubliceerde besluit op bezwaar herroept de ACM een eerder genomen boetebesluit. Tijdens de heroverweging in de bezwaarprocedure constateert de ACM dat zij niet kan vaststellen dat tijdens het onderzoek naar de overtreding haar digitale werkwijze … -
De affiliate marketing industrie aan zet voor betere naleving regels spam
De ACM maakt deel uit van UCENet (Unsolicited Communications Enforcement Network). In dit wereldwijde netwerk werken bestrijders van spam en andere ongevraagde elektronische berichten samen bij het toezicht en handhaving. Verschillende toezichthouders … -
Project NL Schoon succesvol afgerond
De ACM heeft samen met de Nationale Politie, het OM en de TU Delft het project NL Schoon afgerond. Dit project richtte zich op het zelfreinigend vermogen van de Nederlandse hostingbranche. Een van de resultaten van het project is dat we een … -
ACM roept consumenten op hun online privacy te beschermen
Consumenten zeggen het belangrijk te vinden dat hun privacy ook online wordt gerespecteerd. Maar in de praktijk blijken zij vaak weinig te ondernemen om hun persoonlijke gegevens, zoals hun surfgedrag of telefonische contacten, te beschermen. De … -
Uitspraak Rechtbank boete aan Daisycon over spam
ACM heeft terecht boetes opgelegd aan Daisycon voor de overtreding van het spamverbod. Dat is de uitspraak van de Rechtbank Rotterdam op 19 mei 2016 over de spamboete die ACM aan Daisycon b.v. had opgelegd. Wel matigt de rechtbank de boete voor … -
Uitspraak CBb in zaak tegen Companeo S.A. over spam
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) heeft op 17 maart 2016 uitspraak gedaan in hoger beroep in de zaak over de spamboete die ACM aan Companeo S.A. had opgelegd. Het CBb oordeelt dat ACM terecht boetes heeft opgelegd aan Companeo voor … -
ACM zet volgende stap in aanpak spam
Twee grote affiliate netwerken nemen hun verantwoordelijkheid bij het tegengaan van spam. Zij doen dit als reactie op onderzoek en eerder optreden van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). De affiliate netwerken Zanox en TradeTracker hebben maatregelen … -
Rechter vernietigt boete voor sms-spam SD&P
Waar gaat deze zaak over? ACM (toen nog OPTA) heeft op 28 april 2010 aan SD&P Interactive B.V. (SD&P) drie boetes opgelegd van in totaal 550.000 euro vanwege overtredingen van het spamverbod zoals neergelegd in artikel 11.7 Telecommunicatiewet. Het … -
Hoogste rechter bevestigt herroeping van spamboetes
Op 3 december 2014 heeft het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) zich uitgesproken over de spamboetes van in totaal € 600.000 die in 2011 door ACM (toen nog OPTA) werden opgelegd aan twee rechtspersonen en twee natuurlijke personen. De …
- 1
- 2
- 3
- …
- 13
- Volgende pagina