Zoek in publicaties
- Hele website
- Publicaties
76 resultaten gevonden
-
Nederlandse toezichthouders versterken toezicht op digitale activiteiten door meer samenwerking
De Autoriteit Consument & Markt, de Autoriteit Persoonsgegevens, de Autoriteit Financiële Markten en het Commissariaat voor de Media gaan intensiever samenwerken om zo het toezicht op digitale activiteiten te versterken. Daarom zijn ze het … -
ACM publiceert de Beleidsregel Handhaving Besluit Eindapparaten
De beleidsregel Handhaving Besluit Eindapparaten zorgt dat consumenten en bedrijven hun eigen modem en/of router kunnen gaan aansluiten.
-
Google gaat appaanbieders verplichten in appstore informatie over datagebruik te vermelden
Google gaat appaanbieders verplichten in zijn appstore Google Play te melden welke persoonlijke gegevens hun apps gebruiken. Google voert deze verplichting komende zomer in. Apple stelde dit eind 2020 al verplicht. Consumenten zien met ingang van 2022 … -
ACM onderzoekt werking van algoritmes in de praktijk
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is vandaag een proef gestart hoe zij in de praktijk de werking van algoritmes kan controleren bij marktpartijen. De ACM wil deze kennis gebruiken om marktpartijen te laten weten wat zij kunnen verwachten als de ACM … -
Consumenten beter geïnformeerd over updates bij aankoop slim apparaat na actie ACM
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) ziet dat de grote winkelketens bol.com, Coolblue en MediaMarkt consumenten die online een ‘slim’ apparaat willen kopen vooraf beter informeren over software-updates, bijvoorbeeld hoe lang consumenten in ieder geval … -
Consultatie Beleidregel vrije keuze modem en andere eindapparaten
Met de beleidsregel Netwerkaansluitpunt wil de ACM duidelijkheid bieden over welk deel van het netwerk eigendom is van de aanbieder en welk deel vrije keuze van de eindgebruiker is.
-
Internationaal onderzoek bevestigt belangrijke tekortkoming online aanbieders
De ‘International Consumer Protection and Enforcement Network’ (ICPEN) concludeert na onderzoek dat veel aanbieders van online diensten consumenten onjuist en onvolledig informeren over de diensten of de producten die zij aanbieden, zodat de consument van … -
De affiliate marketing industrie aan zet voor betere naleving regels spam
De ACM maakt deel uit van UCENet (Unsolicited Communications Enforcement Network). In dit wereldwijde netwerk werken bestrijders van spam en andere ongevraagde elektronische berichten samen bij het toezicht en handhaving. Verschillende toezichthouders … -
Positionpaper ACM over marktdominantie van grote tech-bedrijven
De digitale economie groeit en verandert snel. Er ontstaan marktpartijen op internet met relatief veel macht. Wat vindt de ACM ervan? Ten behoeve van een hoorzitting van de Tweede Kamer schreef ACM een position paper. Meer informatie over de hoorzitting … -
Project NL Schoon succesvol afgerond
De ACM heeft samen met de Nationale Politie, het OM en de TU Delft het project NL Schoon afgerond. Dit project richtte zich op het zelfreinigend vermogen van de Nederlandse hostingbranche. Een van de resultaten van het project is dat we een …
- 1
- 2
- 3
- …
- 8
- Volgende pagina