Zoek in publicaties
- Hele website
- Publicaties
44 resultaten gevonden
-
Onderzoek publiekspercepties over colportage
De ACM ontvangt regelmatig klachten van consumenten over colportage – verkoop aan de deur. Om meer zicht te krijgen op de omvang van de overlast die consumenten hiervan ervaren heeft Centerdata in opdracht van de ACM onderzoek uitgevoerd. Met behulp van … -
Verkoop aan de deur grote ergernis voor consumenten
Consumenten zijn slecht te spreken over verkoop aan de deur. Dit blijkt uit consumentenonderzoek dat de Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft laten uitvoeren. Ruim de helft van de consumenten heeft met enige regelmaat een verkoper aan de deur gehad. … -
Bestair geeft consumenten wettelijke bedenktijd na ingrijpen ACM
Bestair Technics B.V. gaat consumenten de mogelijkheid geven om binnen de wettelijke bedenktijd van hun aankoop af te zien. Dit gebeurt na een interventie van de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Bestair verkoopt vanuit een mobiele showroom en op … -
Brief aan aanbieders glasvezeldiensten met oproep consument beter te informeren
De ACM heeft aanbieders van glasvezeldiensten een brief gestuurd met de oproep om consumenten beter vooraf te informeren over hun aanbod. Aanbieders geven nu nog vaak onvoldoende informatie over de termijn waarbinnen het nieuwe glasvezelnetwerk wordt … -
ACM roept aanbieders van glasvezeldiensten op consumenten beter vooraf te informeren
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) roept aanbieders van nieuwe glasvezeldiensten op consumenten beter vooraf te informeren over hun aanbod. Aanbieders geven nu nog vaak onvoldoende informatie over de termijn waarbinnen het nieuwe glasvezelnetwerk zal … -
Kinderboekenverkoper Splendid Club past verkooppraktijk aan
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de eigenaar van het bedrijf Splendid Club aangesproken op zijn werkwijze bij de verkoop op straat van abonnementen op pakketten kinderboeken. Al enige tijd ontving de ACM klachten over dit bedrijf. Het bedrijf … -
Uitspraak CBb in zaak Goltex Vertriebs over oneerlijke handelspraktijken bij busreisjes
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) heeft in hoger beroep bevestigd dat sprake was van misleidende en agressieve handelspraktijken in de uitnodigingen tot deelname aan busreisjes of dagtochten waarbij verkoopdemonstraties werden gehouden … -
Informatievoorziening op de consumentenmarkt voor energie
Elk aanbod aan consumenten om over te stappen van energiebedrijf moet begrijpelijk en vergelijkbaar zijn. Alleen dan kunnen zij kiezen voor het aanbod dat het beste bij hen past. Welke informatie de klant moet krijgen staat in het document … -
Consument staat vaak sterker dan hij denkt
Onlangs werden nieuwe regels van kracht die maken dat consumenten meer rechten hebben. Consumenten weten zelf vaak niet precies wat hun (nieuwe) rechten zijn. In het eerste halfjaar van 2014 ontving ConsuWijzer ruim 32.650* vragen en klachten van … -
Met nieuwe consumentenregels is de consument kampioen
Met ingang van 13 juni gelden er nieuwe consumentenregels waarmee de consument nog sterker staat. Daarom start de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vandaag een campagne via ConsuWijzer.nl: “De consument is kampioen”. Met deze campagne worden consumenten …
- 1
- 2
- 3
- …
- 5
- Volgende pagina