891 resultaten gevonden
Publicatie 1 - 10 van 891. U filtert op “Nieuwsbericht” en “Verkoop aan consumenten”.
-
ACM: Markten goed laten werken, ook in 2021
De ACM heeft in 2021 is extra aandacht voor de gevolgen van de coronapandemie voor de economie, digitale economie en energietransitie.
-
ACM grijpt in bij commerciële bemiddelingswebsites voor overheidsdiensten
De ACM dwingt het bedrijf achter websites als mijnverklaring.nl en mijnkentekenbewijs.nl te stoppen met het misleiden van consumenten
-
ACM houdt afhandeling vouchers en annuleringen reisbranche in de gaten
De ACM houdt ook in 2021 actief toezicht op de manier waarop de reisbranche omgaat met annuleringen en terugbetalingen van pakketreizen vanwege corona.
-
Booking en Expedia informeren consumenten nu duidelijker over hun aanbod
Booking.com en de Expedia-groep hebben de informatie voor consumenten over hun aanbod op hun websites verduidelijkt. Dit is het resultaat van een internationale actie.
-
ACM beboet Unitedcall voor agressieve incassopraktijken
De ACM beboet Unitedcall voor agressieve incasso. Consumenten werden fors onder druk gezet om rekeningen te betalen zonder dat zij konden controleren of deze terecht waren.
-
ACM onderzoekt werking van algoritmes in de praktijk
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is met Muziekweb een proef gestart hoe zij in de praktijk de werking van algoritmes kan controleren bij marktpartijen.
-
Apple informeert consumenten in appstore over datagebruik apps na oproep toezichthouders
Apple meldt in haar appstore met ingang van heden welke persoonlijke gegevens een app gebruikt. Consumenten kunnen deze informatie meewegen in hun keuze voor een bepaalde app.
-
Betere informatie over updates bij aankoop slim apparaat
De ACM heeft brancheverenigingen van (online) aanbieders en fabrikanten aangespoord om hun leden te wijzen op hun plicht juiste informatie over software-updates van slimme apparaten te verstrekken. De brancheverenigingen hebben hier gehoor aan gegeven en hun leden op de hoogte gesteld.
-
Webwinkels moeten consumenten beter informeren over levertijden
De ACM maant webwinkels klanten duidelijk te informeren over hun levertijden. Deze moeten juist en actueel zijn, zeker met het oog op de komende feestdagen en de extra drukte door corona.
-
ACM grijpt in bij ‘gratis’ producten van Stay Healthy Products
De ACM heeft Stay Healthy Products op de vingers getikt voor misleidende verkooppraktijken. Stay Healthy Products is nu gestopt met het aanbieden van ‘gratis’ producten en heeft toegezegd dat consumenten die deze producten hebben ontvangen niet hoeven te betalen.