21 resultaten gevonden
Publicatie 1 - 10 van 21. U filtert op “Nieuwsbericht” en “Garantie”.
-
ACM: Consument heeft recht op informatie voordat hij slim apparaat koopt
Consumenten die slimme apparaten kopen moeten vóór de aankoop informatie ontvangen van de fabrikant of de verkoper over updates.
-
ACM beboet reisaanbieder zonder garantiemaatregelen
De ACM heeft reisaanbieder VoetbalOnTour een boete opgelegd omdat het bedrijf pakketreizen verkocht zonder garantiestelling.
-
Advertentieprijzen tweedehands auto’s moeten duidelijker
De ACM is een onderzoek gestart naar de prijsvermelding van tweedehands auto’s. Onduidelijk is wat de consument voor die prijs precies krijgt.
-
Oproep aan Volkswagen om consumentenproblemen dieselschandaal op te lossen
De ACM heeft samen met de andere Europese toezichthouders Volkswagen opgeroepen bezitters van een dieselauto met aangepaste software tegemoet te komen.
-
Geloofwaardigheid keurmerken onder druk door wildgroei
De wildgroei aan keurmerken en de onduidelijkheid over waar het keurmerk voor staat, maken dat consumenten het vertrouwen in keurmerken verliezen.
-
Halfjaarbericht ConsuWijzer: consument onderschat zijn rechten bij garantie
Een op de 10 meldingen bij ConsuWijzer gaat over garantie. Consumenten hebben veel vragen over hun rechten bij ondeugdelijke producten.
-
ConsuWijzer jaarbericht: toename meldingen over aankoop keuken. Tip: neem de tijd!
ConsuWijzer jaarbericht 2014: ConsuWijzer ziet toename meldingen over keukens. Tip voor consumenten: neem de tijd.
-
Consument staat vaak sterker dan hij denkt
Onlangs werden nieuwe regels van kracht die maken dat consumenten meer rechten hebben. Consumenten kennen hun (nieuwe) rechten vaak niet. ConsuWijzer helpt hen daarbij.
-
Kies je mobiele telefoon met verstand
Consumenten moeten zich bij de aanschaf van een mobiele telefoon meer laten leiden door de kwaliteit van het toestel en de service van de verkoper.
-
ConsuWijzer geeft consument tips om risico’s bij faillissement bedrijf te verkleinen
ConsuWijzer ontving in het eerste halfjaar van 2013 vaker vragen van consumenten over hun rechten als een bedrijf failliet gaat.