Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Klachten over telemarketing

Bij een telemarketinggesprek moet de consument actief de mogelijkheid worden geboden om bezwaar te maken tegen de ontvangst van dergelijke telefoontjes. Bedrijven en organisaties die gebruikmaken van telemarketing dienen een zogenoemde 'opt-out' van de consument te verwerken en te respecteren. OPTA ziet toe op de naleving van deze regels.

OPTA heeft via de website consuwijzer.nl in oktober tientallen klachten ontvangen over de niet-naleving van de regels omtrent telemarketing. OPTA vraagt aandacht van bedrijven en organisaties om adequate maatregelen te treffen om de regels na te leven.


Documenten

We doen ons best om documenten toegankelijk te maken. Helaas lukt dat niet altijd. Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden? Stuur ons een email. We nemen binnen een week contact met u op. En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.