Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Fletcher Hotels gaat consumenten duidelijker informeren bij acties

Onderstaande informatie is mogelijk verouderd. Vanaf 13 juni 2014 treden nieuwe consumentenregels in werking. Wilt u meer weten?

Consumentenregels vanaf 13 juni 2014


Fletcher Hotels Holding B.V. heeft de Consumentenautoriteit een toezegging gedaan over het duidelijker verstrekken van informatie bij voucheracties. Dit zijn acties met tegoedbonnen voor hotelovernachtingen. Aanleiding waren de meldingen die de Consumentenautoriteit via haar loket Consuwijzer ontving over voucheracties van Fletcher Hotels. Consumenten meldden dat ze met de vouchers geen of niet de gewenste hotelkamers konden boeken tijdens de actieperiode. Ook ontving Consuwijzer meldingen over onverwachte extra kosten bij boeking.

Consumenten hebben recht op duidelijke informatie voordat ze tot aankoop overgaan. Kern van het probleem met de Fletcher-vouchers was, dat het voor consumenten bij aankoop niet duidelijk was welke voorwaarden golden bij het gebruik van de voucher. Daarnaast werd de prijs vermeld exclusief boekingskosten en toeristenbelasting.

Fletcher Hotels heeft de Consumentenautoriteit nu toegezegd om bij haar acties de informatie over de beschikbaarheid van hotelkamers te verbeteren. Zo zal duidelijker worden uitgelegd welke hotels meedoen aan de actie en dat het gedurende de actie voor kan komen dat niet alle deelnemende hotels meer te boeken zijn. Daarnaast zal bij de prijs direct worden gemeld dat deze exclusief boekingskosten van € 5,00 per boeking en exclusief toeristenbelasting is. Voor bonnen die in winkels worden verkocht geldt dat deze voortaan vóór de aankoop kunnen worden ingezien, zodat de consument dan de actievoorwaarden kan lezen. Deze informatie zal Fletcher Hotels begrijpelijk en duidelijk verwoorden, zowel op de voucher als op haar website.

De Consumentenautoriteit zal controleren of het bedrijf zijn afspraken nakomt. Met deze aanpak verwacht de Consumentenautoriteit dat de consumentenproblemen in deze zaak op een snelle manier zijn opgelost en in de toekomst worden voorkomen.

Zie ook