Besluit in zaak KPN B.V.
In december 2007 hebben de telecombedrijven - Tele2 Nederland B.V., Atlantic Telecom Business, en Pretium Telecom B.V. (TAP) - de Consumentenautoriteit verzocht op te treden tegen KPN B.V.. De Consumentenautoriteit heeft dit verzoek bij besluit van 31 juli 2009 grotendeels afgewezen en daartegen hebben TAP bezwaar gemaakt.
Tijdens de behandeling van het bezwaar is de Consumentenautoriteit wel tot de conclusie gekomen dat nader onderzoek nodig was naar de verstrekking van informatie aan consumenten door KPN over de bedenktijd. Dit nader onderzoek heeft uitgewezen dat KPN in brieven aan consumenten de aanvang van de bedenktermijn niet juist vermeldde.
De Consumentenautoriteit legt KPN hiervoor een boete op van EUR 9.500,-.
De Consumentenautoriteit heeft in het besluit van 31 juli overigens vastgesteld dat anderszins niet gebleken is van overtredingen door KPN.
KPN heeft geen bezwaar aangetekend tegen het sanctiebesluit.