NMa Spoormonitor 2010
Spoorwegondernemingen zijn nog steeds niet tevreden over de one-stop-shop, het systeem waarbij goederenvervoerders met één aanvraag over verschillende internationale treinpaden kunnen rijden. Het aanvraagproces bij spoorbeheerders kost te veel tijd, wat de totstandkoming van één interne Europese markt voor spoorvervoer belemmert.
Dit concludeert de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) in de Vijfde Spoormonitor die zij vandaag publiceert. De NMa wil de gezamenlijke Europese toezichthouders stimuleren een gelijk speelveld te bevorderen.
Documenten
We doen ons best om documenten toegankelijk te maken.
Helaas lukt dat niet altijd.
Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden?
Stuur ons een email.
We nemen binnen een week contact met u op.
En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.
Zie ook
- 10-10-2014 ACM spoormonitor 2013
- 03-09-2010 Spoormonitor NMa: gebrekkige one-stop-shop belemmert Europese spoormarkt
- 20-04-2009 NMa Spoormonitor 2009
- 11-03-2008 NMa Spoormonitor 2007
- 31-03-2007 NMa Spoormonitor 2006
- 26-01-2006 NMa Spoormonitor 2005