Ad van Geloven - Mora
De concentratie betreft de overname van Mora Produktie B.V. en Mora B.V.B.A door Ad van Geloven Holding B.V.
De volgende (mogelijke) markten zijn onderscheiden:
- markt voor de productie en verkoop van diepvriessnacks, die mogelijk nader kan worden onderscheiden naar distributiekanaal: retail dan wel out of home, welke ook nog nader kunnen worden onderscheiden naar product(segment). Er is met betrekking tot deze markten geen verschil gemaakt tussen merk- en private label producten, gezien de hoge mate van vraag- en aanbodsubstitutie. Bij de markt voor productie en verkoopsnacks ten behoeve van het retailkanaal is de private label productie niet aan de producent, maar aan retailers toegerekend, aangezien deze laatste het commerciƫle risico dragen voor het product.
- mogelijke markt voor de productie van diepvriessnacks in opdracht van derden (private label).
Ondanks dat marktaandelen in bepaalde mogelijke markten aanzienlijk zijn heeft de Raad geen reden om aan te nemen dat als gevolg van de onderhavige concentratie een economische machtspositie kan ontstaan of worden versterkt, met name aangezien er voldoende (potentiƫle) concurrentie op de markt bestaat, en de contracten grotendeels via tendering worden gegund.