Onderzoek naar effecten supermarktfusies
ACM heeft onderzoek laten doen naar de effecten van drie supermarktfusies tussen 2009 en 2012. Er zijn geen prijseffecten gevonden. Er is een klein effect gevonden in het assortiment. Hier vindt u de conclusies van het onderzoek in het Nederlands en het hele onderzoeksrapport in het Engels. Het onderzoek is uitgevoerd door Lear, laboratorio di economia, antitrust, regolamentazione, een Italiaans onderzoeks- en consulatancybureau.
Documenten
We doen ons best om documenten toegankelijk te maken.
Helaas lukt dat niet altijd.
Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden?
Stuur ons een email.
We nemen binnen een week contact met u op.
En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.
Bijlagen
We doen ons best om documenten toegankelijk te maken.
Helaas lukt dat niet altijd.
Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden?
Stuur ons een email.
We nemen binnen een week contact met u op.
En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.
Zie ook
- 15-12-2015 Supermarkten niet duurder door fusies