Verslag voorlichtingsbijeenkomst over Standpunt telemarketing 2011
Op 19 januari 2012 vond er een voorlichtingsbijeenkomst over het Standpunt telemarketing 2011 plaats, die OPTA samen met brancheorganisatie DDMA heeft georganiseerd. In dit standpunt geeft OPTA uitleg over de interpretatie en de toepassing van de telemarketingregels in de (handhavings-)praktijk.
De bijeenkomst stond in het teken van voorlichting en verdieping van de huidige regelgeving. OPTA lichtte het Standpunt telemarketing 2011 toe en beantwoordde vragen hierover. Ook heeft OPTA haar handhavingspraktijk belicht en inzicht verstrekt in de aard van de klachten die zijn binnenkomen. Tot slot heeft OPTA kenbaar gemaakt het Standpunt op enige punten aan te passen.
Er was grote belangstelling voor de bijeenkomst; maar liefst 50 deelnemers waren aanwezig. Het verslag van de bijeenkomst, de presentatie en het aangepaste standpunt zijn bijgevoegd.