OPTA heeft op 16 november 2009 T-Mobile een boete opgelegd van 30.000 euro voor onduidelijke tariefmelding aan hun mobiele prepaid abonnees. Bij het bellen naar betaalde informatienummers, bijvoorbeeld een 0900-nummer, hoort de beller als eerste een tariefmelding krijgen.
Toen in de zomer van 2008 de regels hierover werden aangescherpt, heeft T-Mobile niet tijdig haar tariefmelding aangepast voor haar mobiele prepaid abonnees. Bellers konden daarom van tevoren niet goed inschatten hoeveel geld zij kwijt zouden zijn aan het telefoongesprek, waardoor zij mogelijk meer betaald hebben dan zij voor het gesprek over hadden.
Tegen deze boete heeft T-Mobile bezwaar gemaakt. Het college verklaart T-Mobile niet ontvankelijk in haar bezwaar omdat T-Mobile de gronden van haar bezwaar te laat heeft ingediend.
Meer in deze zaak
- 02-01-2012 Rechtbank laat boete T-Mobile voor transparantie prepaid tarieven in stand
- 21-04-2011 Besluit op bezwaar boete tarieftransparantie T-Mobile
- 09-12-2009 Boete T-Mobile voor transparantie prepaid tarieven