Privacy

Wat doen wij met uw persoonsgegevens?

Neemt u contact met ons op? Dan vragen wij soms wat persoonsgegevens van u. Hieronder vertellen wij u wat wij met deze gegevens doen.

Wanneer vragen wij uw persoonsgegevens?

Wilt u een melding of tip doorgeven? Of bent u ondernemer en hebt u vragen over uw rechten als afnemer van een energieproduct of een telecomproduct? Dan vragen we uw naam, e-mailadres en telefoonnummer. Als u ons belt stellen we u ook een aantal aanvullende vragen. Deze gegevens registreren we.

Waarom registreren wij uw gegevens?

Dit doen we om twee redenen:

  • Belt of mailt u ons nog een keer? Dan kunnen wij zien wat er in het eerdere contact besproken is. U hoeft dan niet nog een keer de hele situatie uit te leggen.
  • De informatie die u geeft is belangrijk voor de uitvoering van toezichts- en handhavingstaken. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gebruikt uw vragen, meldingen en klachten om te zien of bedrijven zich aan de regels houden. Om vast te stellen of een bedrijf zich aan de regels houdt is onderzoek nodig. Heeft de ACM meer informatie nodig voor onderzoek? Dan kan het voorkomen dat wij u bellen. Wij vragen u dan of u een verklaring af wilt geven. Op die manier werkt u mee aan het onderzoek.

Ben ik verplicht om mijn persoonsgegevens te geven?

Nee, u bent niet verplicht uw persoonsgegevens te geven. Stuurt u uw vraag of tip via een contactformulier op de website? Dan moet u wel uw naam, e-mailadres en telefoonnummer geven. Soms hebben wij namelijk meer informatie nodig om u een goed advies te kunnen geven. Een medewerker van de ACM kan u dan bellen of mailen.

 
 

Pagina-opties

 
Kansen & keuzes voor bedrijven en consumenten