Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Telefoonnummers opzeggen

Telefoonnummers die de ACM aan u heeft toegekend kunt u teruggeven aan de ACM. Maar eerst moet u uw telecomaanbieder vragen om de nummers af te sluiten. Daarna kunt u ze bij ons opzeggen. U vult hiervoor het intrekkingsformulier in. Wij verwerken uw verzoek binnen 8 weken.

Opzeggen voor uw bedrijf of instelling

Als u nummers namens uw bedrijf wilt laten intrekken, zijn er twee mogelijkheden:

  • Als uit het Handelsregister blijkt dat u tekenbevoegd bent, kunt u ondertekenen via eHerkenning. Heeft u dat niet, dan kunt u eHerkenning aanvragen. Voor de ACM heeft u een eHerkenningsmiddel nodig met betrouwbaarheidsniveau 2+. Of u kunt het intrekkingsformulier printen, ondertekenen en uploaden.
  • Als u niet tekenbevoegd bent, regelt u eerst een volmacht. Het volmachtformulier mag maximaal 1 maand oud zijn.

Opzeggen voor uzelf als particulier

Als u als particulier een nummer wilt opzeggen, stuurt u met het intrekkingsformulier de volgende stukken mee:

  • Een kopie van een geldig identiteitsbewijs (inclusief BSN). De ACM heeft uw pasfoto niet nodig voor de beoordeling van het verzoek.
  • Een kopie van een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP). Dit uittreksel mag maximaal 1 jaar oud zijn.

De ACM heeft deze documenten nodig om uw identiteit en adres te kunnen controleren. Daarna vernietigen wij de documenten. Wij gaan zorgvuldig om met uw persoonsgegevens.

Voor 1 november opzeggen

U betaalt voor het hele jaar toezichtkosten als de ACM de nummers ná 1 januari intrekt. Wij verwerken uw aanvraag tot intrekking binnen 8 weken. Om te voorkomen dat uw bedrijf voor het volgende jaar toezichtkosten moet betalen, adviseren wij u om uw aanvraag vóór 1 november in te dienen.