Uitleg Informatienummers

Tariefregels voor klantenservice

Welke kosten mag u bellers naar uw klantenservice laten betalen?

Gebruikt u een 0900-, 0906- of 0909-nummer als klantenservice? Dan mag u geen geld vragen voor de informatie die u geeft. De beller betaalt alleen voor de gebruikelijke belkosten.

Wanneer heeft u  een klantenservice?

Bent u op een 0900-, 0906- of 0909-nummer bereikbaar voor vragen of klachten over een dienst die de beller afneemt? Of over een product dat hij heeft gekocht? Dan heeft u een klantenservice. 

Geen informatietarief voor klantenservice

U mag geen geld vragen voor de gesprekken met de klantenservice. U mag de beller dus geen informatietarief in rekening brengen. De beller betaalt alleen voor de gebruikelijke belkosten. Deze kosten noemen we het verkeerstarief.

Voor welke klanten gelden deze regels?

Deze regels gelden voor alle klanten die uw klantenservice bellen met vragen of klachten over hun aankoop. Dus voor consumenten en zakelijke klanten.

Let op: Gebruikt u hetzelfde 0900-, 0906- of 0909-nummer voor meerdere doelen? En is een van die doelen een klantenservice? Dan mag u geen informatietarief rekenen voor het bellen naar dit informatienummer.

Hoe vermeldt u het tarief voor uw klantenservice in uw belmenu of op uw website?

Dat kan bijvoorbeeld zo:

  • ‘De kosten voor dit gesprek bedragen uw gebruikelijke belkosten.’

Fieldset and label

Heeft deze informatie u geholpen?
 
 

Let op: u kunt hier commentaar geven op deze pagina. Heeft u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.