Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Facturen van ACM

Voor de toekenning van een nummer, nummerreeks of code en het toezicht hierop betaalt u een bedrag aan de ACM. Als u uw e-mailadres doorgeeft, krijgt u hiervoor een digitale factuur via het facturatiesysteem Order2Cash. Als wij geen e-mailadres van u hebben, dan krijgt u de factuur per post.

Snel naar:

Uw facturen in Order2Cash

Order2Cash is het portaal waarin uw facturen staan. Na toekenning van telefoonnummers of codes krijgt u per e-mail een verzoek tot registratie bij Order2Cash. Na uw registratie kunt u hier uw facturen inzien en downloaden.

Tarieven

De tarieven die in 2023 gelden zijn per 1 mei 2023 bekend. Uw factuur komt daarom pas na deze datum.

Nummers of codes waarvoor u betaalt

Op de factuur staat niet voor welke nummers of codes u betaalt. Wij sturen een bijlage mee waar de nummers en/of codes op staan. Ontbreekt de bijlage? Kijk dan in het nummerregister op onze website. Of vraag het ons via nummerbureau [at] acm [punt] nl (nummerbureau[at]acm[dot]nl). Wij sturen u dan een overzicht van de nummers of codes die wij aan u hebben toegekend.

Te laat met betalen

Betaalt u niet of niet op tijd? Dan kunnen we de nummers die aan u zijn toegekend intrekken en uw telefoonaanbieder vragen het nummer af te sluiten. U ontvangt eerst een herinnering en een aanmaning. Daarna volgt een incassotraject. Dat kost u extra geld.

Adreswijziging

Als u geen e-mailadres aan ons heeft doorgegeven, dan versturen wij de factuur per post. Wij houden hiervoor het adres aan waarop u bij de Kamer van Koophandel bent ingeschreven. Wilt u uw factuur op een ander adres ontvangen? Geef dan de adreswijziging door aan de Kamer van Koophandel.

Opzeggen

Gebruikt u de nummers niet meer? Neem dan de volgende stappen:

  1. Vraag eerst uw telecomaanbieder het nummer af te sluiten.
  2. Zeg daarna het nummer bij ons op. Vergeet u dit? Dan blijft u elk jaar toezichtkosten betalen.

Bezwaar maken tegen factuur

Bezwaar maken tegen een factuur kan niet per telefoon of e-mail. Hoe dan wel? Schrijf binnen 6 weken na de factuurdatum een bezwaarbrief. Zet daarin:

  • het factuurnummer
  • waarom u bezwaar maakt
  • uw naam en adres
  • de datum
  • uw handtekening

Heeft u documenten die uw bezwaar ondersteunen? Stuur die dan mee. Ons adres is:

Autoriteit Consument & Markt
Directie Telecom Vervoer en Post
Postbus 16326
2500 BH Den Haag

Let op:
Bezwaar maken betekent niet dat u de factuur later mag betalen. U moet de factuur binnen 6 weken na de factuurdatum voldoen. Mocht uw bezwaar gegrond zijn, dan ontvangt u het betaalde bedrag van ons terug.

Vragen over facturen

Vragen over de facturen stelt u via debiteuren [at] acm [punt] nl (debiteuren[at]acm[dot]nl). Hier kunt u ook aanvullende bedrijfsgegevens van ons opvragen.

Bronnen