Facturen van ACM
Voor de toekenning van een nummer, nummerreeks of code en het toezicht hierop betaalt u een bedrag aan de ACM. Als u uw e-mailadres doorgeeft, krijgt u hiervoor een digitale factuur via het facturatiesysteem Order2Cash. Als wij geen e-mailadres van u hebben, dan krijgt u de factuur per post.
Snel naar:
Uw facturen in Order2Cash
Order2Cash is het portaal waarin uw facturen staan. Na toekenning van telefoonnummers of codes krijgt u per e-mail een verzoek tot registratie bij Order2Cash. Na uw registratie kunt u hier uw facturen inzien en downloaden.
Tarieven
De tarieven die in 2023 gelden zijn per 1 mei 2023 bekend. Uw factuur komt daarom pas na deze datum.
Nummers of codes waarvoor u betaalt
Op de factuur staat niet voor welke nummers of codes u betaalt. Wij sturen een bijlage mee waar de nummers en/of codes op staan. Ontbreekt de bijlage? Kijk dan in het nummerregister op onze website. Of vraag het ons via nummerbureau [at] acm [punt] nl (nummerbureau[at]acm[dot]nl). Wij sturen u dan een overzicht van de nummers of codes die wij aan u hebben toegekend.
Te laat met betalen
Betaalt u niet of niet op tijd? Dan kunnen we de nummers die aan u zijn toegekend intrekken en uw telefoonaanbieder vragen het nummer af te sluiten. U ontvangt eerst een herinnering en een aanmaning. Daarna volgt een incassotraject. Dat kost u extra geld.
Adreswijziging
Als u geen e-mailadres aan ons heeft doorgegeven, dan versturen wij de factuur per post. Wij houden hiervoor het adres aan waarop u bij de Kamer van Koophandel bent ingeschreven. Wilt u uw factuur op een ander adres ontvangen? Geef dan de adreswijziging door aan de Kamer van Koophandel.
Opzeggen
Gebruikt u de nummers niet meer? Neem dan de volgende stappen:
- Vraag eerst uw telecomaanbieder het nummer af te sluiten.
- Zeg daarna het nummer bij ons op. Vergeet u dit? Dan blijft u elk jaar toezichtkosten betalen.
Bezwaar maken tegen factuur
Bezwaar maken tegen een factuur kan niet per telefoon of e-mail. Hoe dan wel? Schrijf binnen 6 weken na de factuurdatum een bezwaarbrief. Zet daarin:
- het factuurnummer
- waarom u bezwaar maakt
- uw naam en adres
- de datum
- uw handtekening
Heeft u documenten die uw bezwaar ondersteunen? Stuur die dan mee. Ons adres is:
Autoriteit Consument & Markt
Directie Telecom Vervoer en Post
Postbus 16326
2500 BH Den Haag
Let op:
Bezwaar maken betekent niet dat u de factuur later mag betalen. U moet de factuur binnen 6 weken na de factuurdatum voldoen. Mocht uw bezwaar gegrond zijn, dan ontvangt u het betaalde bedrag van ons terug.
Vragen over facturen
Vragen over de facturen stelt u via debiteuren [at] acm [punt] nl (debiteuren[at]acm[dot]nl). Hier kunt u ook aanvullende bedrijfsgegevens van ons opvragen.