Kruimelpad

Klachten telecom

Problemen bij overstappen naar een andere telecomaanbieder

Wilt u overstappen met uw zakelijk abonnement naar een andere aanbieder van telefonie, internet of televisie? Meestal gaat dit zonder problemen. Maar soms gaat er iets mis. Wat kan er misgaan? En hoe lost u het probleem op?

Let op: deze informatie geldt als u minstens aan 2 van deze 3 voorwaarden voldoet:

  1. U heeft gemiddeld minder dan 10 medewerkers.
  2. Uw activa zijn maximaal 350.000 euro.
  3. Uw netto-omzet is maximaal 700.000 euro.

Uw nieuwe aanbieder regelt dat u uw telefoonnummer meeneemt. Ook zegt uw nieuwe aanbieder uw abonnement op bij de oude aanbieder. Dit heet de overstapservice. Beide aanbieders informeren u regelmatig over de voortgang van uw overstap. Zo weet u dat de overstap goed en volgens de planning verloopt. Bovendien zorgen beide aanbieders ervoor dat u zo kort mogelijk zonder diensten zit, maximaal 1 werkdag.

Gaat er iets mis met het meenemen van het telefoonnummer?

Heeft u afgesproken dat u uw telefoonnummer(s) meeneemt? En lukt het uw nieuwe aanbieder niet om dit te regelen? Lees wat uw rechten hiervoor zijn en wat u kunt doen:

Wat kan ik doen als ik dubbele rekeningen krijg?

Heeft u gebruik gemaakt van de overstapservice? Dan zegt uw nieuwe aanbieder het oude abonnement voor u op. Is hij het vergeten op te zeggen? Zeg zelf uw oude abonnement zo snel mogelijk op. Dan lopen de kosten niet op.

Krijgt u nu dubbele rekeningen doordat de nieuwe aanbieder de opzegging niet goed heeft geregeld? Dan moet u helaas de rekening van uw oude aanbieder wel betalen. Uw oude aanbieder wist namelijk niet dat u wilde opzeggen en daardoor liep uw oude contract nog door. Maar uw nieuwe aanbieder moet deze extra kosten voor u vergoeden.

Werkt telefonie, internet of televisie niet?

Bij de overstap spreekt u af wanneer uw nieuwe aanbieder begint met het leveren van de diensten. De oude aanbieder mag de diensten pas stoppen als de nieuwe aanbieder bij u de diensten levert. Zo zit u geen moment zonder telefonie, internet of televisie. Soms is dit technisch niet mogelijk, bijvoorbeeld als beide aanbieders dezelfde kabels gebruiken. In dat geval zit u hooguit 1 werkdag zonder diensten.

Bent u al overgestapt? En ontvangt u geen diensten, ondanks dat u de goede datum hebt afgesproken? Neem snel contact met uw nieuwe aanbieder. Hij moet het probleem zo spoedig mogelijk voor u oplossen.

Ongewenste overstap?

Krijgt u een bericht van een telecomaanbieder dat u bent overgestapt? Of dat u binnenkort gaat overstappen? En hebt u geen akkoord gegeven of bent u zich daarvan niet bewust? De wet beschermt u tegen ongewenste overstappen.

Komt u er samen niet uit?

Dan kunt u uw recht halen. En u kunt het probleem bij ons melden. Uw melding helpt ons om te zien welke bedrijven zich niet aan de regels houden. En waar wij iets aan moeten doen.

Fieldset and label

Heeft deze informatie u geholpen?
 
 

Let op: u kunt hier commentaar geven op deze pagina. Heeft u een vraag over uw persoonlijke situatie? Of wilt u een melding doen over een bedrijf? Neem dan contact met ons op.