37 resultaten gevonden
-
Het voordeel van shoppen voor financiële producten
De Monitor Financiële Sector van de NMa heeft onderzocht wat consumenten mogelijk kunnen besparen door te shoppen voor financiële producten. In het onderzoek is de besparing voor d
Publicatie Onderzoek -
Strengere eisen aan banken leiden tot hogere winstopslag op hypotheken
ACM heeft onderzoek gedaan concurrentie op de hypotheekmarkt. Hieruit blijkt dat strengere eisen om banken crisisbestendiger te maken leiden tot hogere winstmarges op hypotheken.
Publicatie Onderzoek -
ACM publiceert onderzoek naar gedragseconomie en mededingingstoezicht
De bestaande analysekaders van de ACM zijn toereikend om effecten van gedrag mee te nemen in het mededingingstoezicht bij de vraag welke instrumenten ACM kan inzetten om...
Publicatie Onderzoek -
Effecten financiële standaardproducten op marktwerking
Studie naar de effecten van standaardproducten op het oplossen van marktfalen in de financiële sector.
Publicatie Onderzoek -
Visie op de Nationale Hypotheek Instelling
ACM ziet risico’s bij de oprichting van de Nationale Hypotheek Instelling (NHI). Toetreders in de bancaire sector ondervinden mogelijk nadeel van de NHI.
Publicatie Visie & opinie -
Onderzoek overstapmogelijkheden voor 'onder water'-hypotheken
Huizenbezitters met een ‘onder water’ hypotheek, zitten vaak vast aan hun huidige bank. ACM constateert dat huizenbezitters bij hun huidige bank niet slechter af zijn.
Publicatie Onderzoek -
Barrières voor toetreding tot de Nederlandse bancaire retailsector
ACM doet een negental aanbevelingen om toetredingsdrempels tot de Nederlandse bankensector te verlagen.
Publicatie Onderzoek -
Concurrentie op de markt voor MKB financiering
ACM concludeert dat de concurrentie tussen banken op het gebied van MKB-financiering niet optimaal en de laatste jaren afgenomen is.
Publicatie Onderzoek -
Visie ACM op rood staan op particuliere betaalrekeningen
Visie ACM op het rapport van CEG ‘Rood staan op particuliere betaalrekeningen’
Publicatie Visie & opinie -
Voordelen van (online) shoppen voor financiële producten
Consumenten kunnen veel voordeel behalen door te shoppen voor financiële producten.
Publicatie Onderzoek