Zoek in publicaties
122 resultaten gevonden
-
Booking.com haalt ‘Travel Sustainable’ programma offline na actie ACM
Reiswebsite Booking.com heeft na gesprekken met de Autoriteit Consument & Markt (ACM) besloten het zogenoemde Travel Sustainable (voorheen: Duurzaam Reizen) programma offline te halen per 25 maart. Via dit programma krijgen aangesloten accommodaties een … -
Prestatievergelijking toont kleine verschillen tussen stadsvervoerders drie grootste gemeenten
De drie gemeentelijke vervoersbedrijven in de steden Amsterdam (GVB), Rotterdam (RET) en Den Haag (HTM) laten kleine verschillen zien in hun prestaties over 2022, onder andere op het gebied van kostenefficiëntie en kwaliteit. Dat blijkt uit een analyse … -
Meer reisaanbieders vermelden prijzen pakketreizen nu duidelijk
Vijf grote reisaanbieders vermelden de prijzen van pakketreizen nu duidelijk. Dit houdt in dat zij één prijs tonen waarin alle onvermijdbare kosten zijn opgenomen of dat zij verplichte kosten als één bedrag onder de prijs vermelden. Ook zorgen deze … -
ACM stuurt aanbieders pakketreizen brief over prijstransparantie
De ACM heeft aanbieders van pakketreizen een brief gestuurd met de uitkomsten van haar onderzoek naar prijstransparantie. Hierin worden ook de belangrijkste regels voor juiste en duidelijke prijzen op een rij gezet. … Consument online … Digitale economie … -
ACM: prijsvermelding bij pakketreizen moet duidelijker
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de grootste aanbieders van pakketreizen aan consumenten gemaand hun prijzen duidelijker te vermelden. Uit een aangekondigde controle bij 12 aanbieders van pakketreizen bleek dat 11 bedrijven de verplichte … -
Beslissing op bezwaar Travelance
De ACM heeft in april 2022 aan Travelance een boete van € 50.000,- opgelegd vanwege oneerlijke handelspraktijken. In dit besluit op bezwaar bevestigt de ACM haar conclusie dat oneerlijke handelspraktijken zijn verricht. In de bezwaarprocedure is gebleken … -
Aanbieders vakantiehuizen vermelden prijzen voortaan inclusief verplichte kosten
Acht grote aanbieders van vakantiehuizen vermelden nu de prijzen inclusief alle verplichte bijkomende kosten. Na onderzoek van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) hebben zij hun prijsweergave aangepast. Niet overal waren verplichte kosten (zoals … -
Onderzoek onder consumenten naar prijsvermelding in de reisbranche
De ACM heeft samen met de ANWB, Belvilla en Europarcs onderzoek gedaan onder consumenten hoe reisaanbieders prijzen op hun website goed kunnen tonen. Deze bedrijven hebben in overleg met gedragsdeskundigen van de ACM klantonderzoek en A/B onderzoek … -
ACM publiceert gedragsonderzoek naar CO2-compensatie bij aankoop vliegtickets
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft laten onderzoeken in hoeverre consumenten de claims over CO2-compensatie bij aankoop van een vliegticket begrijpen. Kantar heeft in opdracht van de ACM onderzoek gedaan naar hoe consumenten CO2-compensatie … -
Uitgangspunten prijstransparantie onvermijdbare bijkomende kosten reisbranche
De ACM ziet dat reisaanbieders nog te vaak onduidelijke prijzen hanteren. Reisbedrijven die een accommodatie of een reis aanbieden, moeten bij het aanbod alle bijkomende kosten vermelden die zij in rekening brengen. Hoe ze dat kunnen doen en wat daarbij …
- 1
- 2
- 3
- …
- 13
- Volgende pagina