Zoek in publicaties
147 resultaten gevonden
-
KLM Groep trekt klacht over tarieven Schiphol in
De KLM Groep trekt haar klacht over de tarieven die luchtvaartmaatschappijen per 1 april 2024 aan Schiphol moeten betalen in. De tarieven treden daarom definitief per 1 april 2024 in werking. Vijf luchtvaartmaatschappijen, waaronder KLM, Transavia en Air … -
Uitspraak CBb tarieven Schiphol 2022-2024
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) bevestigt het oordeel van de ACM over de luchthaventarieven van Schiphol voor de jaren 2022-2024. In die tarieven heeft Schiphol onder meer haar coronaverliezen over het jaar 2020 verrekend. De ACM … -
Toerekeningssysteem Schiphol 2022-2024 na uitspraak CBb
Op 9 januari 2024 heeft het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) uitspraak gedaan in het beroep van KLM tegen het ACM goedkeuringsbesluit voor het kostentoerekeningssysteem van Schiphol voor de jaren 2022 tot en met 2024. Meer informatie … -
Besluit over opschorting tarieven Schiphol per 1 april 2024
De Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft een aanvraag ontvangen van 5 luchtvaartmaatschappijen om vast te stellen of de tarieven en voorwaarden van Schiphol die op 1 april 2024 ingaan in strijd zijn met de Wet luchtvaart. De ACM heeft besloten dat het … -
Consultatie ontwerpbesluit goedkeuring Toerekeningssysteem Schiphol 2025-2027
Schiphol moet met een toerekeningssysteem laten zien hoe zij kosten en opbrengsten toerekent aan luchtvaartactiviteiten. Op basis van dit toerekeningssysteem mag Schiphol kosten die voortvloeien uit luchtvaartactiviteiten doorberekenen aan … -
Uitspraak CBb Beroep Goedkeuring Toerekeningssysteem Schiphol
Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBb) heeft uitspraak gedaan in het beroep van KLM tegen het ACM goedkeuringsbesluit voor het kostentoerekeningssysteem van Schiphol voor de jaren 2022 tot en met 2024. Het CBb verklaart het beroep van KLM … -
Besluit over de aangepaste tarieven en voorwaarden van Schiphol per 1 april 2023
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de klachten afgewezen van luchtvaartmaatschappijen over de aangepaste luchthaventarieven die Schiphol met ingang van 1 april 2023 hanteert. De klachten zijn onder meer gebaseerd op de lange wachtrijen bij de … -
ACM wijst klachten over aangepaste tarieven Schiphol af
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de klachten afgewezen van luchtvaartmaatschappijen over de aangepaste tarieven van Schiphol die per 1 april 2023 gelden. De klachten zijn onder meer gebaseerd op de lange wachtrijen bij de beveiligingscontrole … -
Besluit over opschorting tarieven Schiphol per 1 april 2023
De ACM heeft aanvragen ontvangen van luchtvaartmaatschappijen om vast te stellen of de tarieven en voorwaarden van Schiphol die op 1 april 2023 ingaan in strijd zijn met de Wet luchtvaart. De ACM heeft besloten dat het niet noodzakelijk is dat tarieven of … -
Ryanair duidelijker over CO2-compensatie na actie ACM
Vliegmaatschappij Ryanair communiceert duidelijker over de CO2-compensatie die ze aanbiedt bij het boeken van een vliegticket. Ryanair heeft drie aanpassingen gedaan nadat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) had aangegeven dat er mogelijk misleidende …
- 1
- 2
- 3
- …
- 15
- Volgende pagina