Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Een klacht over de ACM

De ACM probeert zo zorgvuldig mogelijk te werk te gaan. Voelt u zich niet juist behandeld? Dan kunt u een klacht indienen.

Klacht indienen over de ACM

Stuur ons hier uw klacht over de ACM

Als u uw e-mailadres erbij invult, ontvangt u automatisch een kopie van uw klacht via de e-mail.

Gaat uw klacht niet over de ACM, maar over een ander bedrijf? Meld het hier als u denkt dat een ander bedrijf zich niet aan de regels houdt .

Oplossing zoeken

Zodra wij uw klacht ontvangen, onderzoeken we wat er precies aan de hand is. We kijken eerst samen met u of we een oplossing kunnen vinden. Daarvoor gaan wij met u in gesprek. Komen we er op die manier niet uit, dan nemen we de klacht formeel in behandeling.

Behandeling

We behandelen klachten volgens de Klachtenregeling ACM. Dit is gebaseerd op de Algemene wet bestuursrecht, die aangeeft hoe we met uw klacht moeten omgaan. Onze onafhankelijke klachtenfunctionaris buigt zich over uw klacht en behandelt deze vertrouwelijk. U krijgt een bevestiging van de ontvangst van uw klacht. Degene over wie u klaagt, krijgt een kopie van uw klacht. U en degene over wie u klaagt kunnen beiden mondeling toelichting geven. Deze toelichtingen komen in een verslag. De klachtenfunctionaris geeft advies aan het bestuur van de ACM over de afhandeling van de klacht. Het bestuur beslist uiteindelijk over de uitkomst en laat u in een brief weten hoe de klacht afgehandeld wordt. Dit gebeurt normaal gesproken binnen tien weken. Soms kan het vier weken langer duren.

Niet eens met de beslissing

Als u het niet eens bent met de beslissing van het bestuur van de ACM, kunt u contact opnemen met de Nationale Ombudsman.