Acm.nl gebruikt cookies om het gebruik van de website te analyseren en het gebruikersgemak te verbeteren. Lees meer over cookies

Het voordeel van shoppen voor financiële producten

De Monitor Financiële Sector van de NMa heeft onderzocht wat consumenten mogelijk kunnen besparen door te shoppen voor financiële producten. In het onderzoek is de besparing voor de gemiddelde consument in kaart gebracht voor vijftien financiële producten. Daarnaast is voor acht typen huishoudens bepaald wat de jaarlijkse besparingen voor hun totaalpakket van financiële producten kunnen zijn. Het gaat hierbij om ‘nieuw’ aan te schaffen producten. Ook overstappende consumenten kunnen besparen. De hoogte van de besparing is onder andere afhankelijk van eventuele overstapkosten. Eventuele overstapkosten vallen niet onder de reikwijdte van deze studie.

De conclusie van deze studie is dat aanzienlijke besparingen te realiseren zijn door te shoppen voor financiële producten. Bij de keuze voor een financieel product zal elke consument uiteraard wel het voor hem of haar meest geschikte product moeten kiezen. Dit hoeft niet automatisch het meest voordelige product te zijn. De keuze zal van zijn of haar persoonlijke voorkeuren afhangen.


Bijlagen

We doen ons best om documenten toegankelijk te maken. Helaas lukt dat niet altijd. Kunt u de tekst van een document op onze website niet lezen met een schermlezer of kunt u de kleuren van grafieken niet onderscheiden? Stuur ons een email. We nemen binnen een week contact met u op. En we proberen u binnen 4 weken een toegankelijke versie te sturen.

Zie ook